top of page

למדתי קוגניציה והיום אני מנהלת מוצר

היי, אני אילה רוזנבאום, בת 30, מנהלת מוצר בחברת וויקר - Waycare. וויקר מפתחת פלטפורמה מבוססת AI לניהול התחבורה העירונית. משתמשים בה מרכזי בקרה וצוותי סיירים, סוכנויות תחזוקה, כוחות משטרה ומגישי עזרה ראשונה, וגופי תחבורה ציבורית.



תואר ראשון: מדעי הקוגניציה בשילוב עם תוכנית אמירים רוח, האוניברסיטה העברית.

תמיד עניין אותי המוח והחיפוש אחר החיבור בין הגוף לנפש. הנושא הזה גם מתקשר לי לעניין שתמיד מצאתי באנשים, איך ולמה הם פועלים, איך נבנה העולם החברתי שלנו, ואיך נוצרה התרבות. אצלי הכל מתחבר יחד, ככה שללמוד קוגניציה ולשלב עם אמירים היה נראה לי מרתק ומחבר את כל תחומי העניין האקדמיים שלי.

מאוד נהנתי מהלימודים. אני אוהבת ללמוד ואוהבת לגוון בלימודים שלי. בנוסף הייתי מוקפת באנשים הכי חכמים שפגשתי בחיי. מה עוד אפשר לבקש? כמובן שגם היה מאתגר, שני התארים דרשו עבודה רבה ומאומצת, אבל העניין שמצאתי בלימודים היה שווה את זה.

היתרון והחסרון בלימודים משולבים לדעתי. התארים שבחרתי מקנים כלים רבים והצצה למגוון רב של תחומי מחקר, אולם הם לא איפשרו התעמקות באף אחד מהם ולכן בסופם יצאתי עם קצת ידע בהרבה תחומים אך ללא עומק והתמחות באף אחד מהם.

במהלך הלימודים רכשתי כלים של חשיבה אנליטית, חשיבה ביקורתית, יכולות מחקר כמותני ואיכותני, חשיבה סטטיסטית ועבודה עם נתונים, הבנה בסיסית של לוגיקה ומתמטיקה, הבנה בסיסית (מאוד) של איך נכתב קוד.

טכנולוגיה תמיד עניינה אותי ובסיום התואר חיפשתי את דרכי להכנס לעולם התוכנה. לאחר סיום התואר נכנסתי לעולם ההייטק. התפקיד המשמעותי הראשון שלי כבר היה בניהול מוצר. לאחר צבירת ניסיון בחברה אחרת חיפשתי תפקיד נוסף בניהול מוצר ודרך מכר הגעתי לתפקיד הנוכחי.

כמנהלת מוצר אני מובילה את פיתוח וניהול המוצר על כל תחומיו - חשיבה אסטרטגית, עיצוב ואיפיון התנהגות, ליווי ותעדוף עבודת הפיתוח, תקשורת עם משתמשים וקבלת משובים, ניתוח התנהגות משתמשים ודפוסי שימוש במוצר, ועוד.

אני אוהבת בעבודה שלי את השילוב בין העבודה ההנדסית והטכנית, החשיבה האסטרטגית והבנת השוק והמשתמשים, והיצירתיות הנדרשת לעיצוב החוויה ולפתרון בעיות.

אני חושבת שהתואר היה בסיס מעולה לקבלה לעבודה הראשונה בה לא חיפשו ניסיון. בנוסף הוא נתן לי כלים לחשיבה אנליטית ולעבודה עם דאטה, והבנה (גם אם מאוד בסיסית) של עבודת פיתוח תוכנה. ובכלל אני מרגישה שהתואר פיתח אותי כאדם ועזר לקדם את תהליכי החשיבה שלי והיכולות האישיות שלי.

אולם שום קורס שלמדתי בתואר או תחום מחקר ספציפי בו עסקתי לא היה דומה לעבודה שלי, אין משהו ספציפי בתואר שאני יכולה להגיד שמתכתב או מזכיר את מה שאני עושה כיום.

ההמלצה שלי במחשבה על לימודים אקדמיים היא ללכת ללמוד מה שמעניין אותך. ברוב המקרים (להוציא רפואה, עריכת דין או כל מקצוע עם תוכנית לימודים שמובילה אליו), הניסיון בשוק העבודה הוא חזק ומשמעותי יותר ממה שנלמד באקדמיה. לכן לדעתי הכוח בלימודים לא מגיע מהכלים הפרקטיים, אלא מהכלים המופשטים יותר שמקבלים. תהליכי החשיבה והמחקר, יכולות הכתיבה, הניסיון בזיקוק ותמצות רעיונות רבים, הסקת מסקנות יצירתית ועצמאית, החשיפה לידע רב ולרעיונות אדירים, כל אלה מפתחים אותך ומעשירים אותך גם מבלי שאפשר לכתוב אותם כשורה בקורות החיים או לשים את האצבע על המקום הספציפי בו הם יעזרו לך בהמשך.

לכן לדעתי ללמוד מה שמעניין אותך, להנות מתהליך הלמידה, ולצמוח בתחומים שטבעיים ומתאימים לך, הם העצה הכי טובה.

מה השאיפות שלי לעתיד? שאלה גדולה! להיות מאושרת :)

אבל אם מתמקדים בכיוון המקצועי, אני מאוד רוצה להמשיך להתפתח בעולם ההייטק, ספציפית בתחום ניהול המוצר, ואולי אף ליזום מוצר משל עצמי יום אחד. אני גם בטוחה שאלמד תואר נוסף במהלך חיי, כנראה בתחום של תקשורת אדם-מחשב.

483 views0 comments
bottom of page