top of page

על המעבר מהאקדמיה לתעשייה

רוב הסטודנטים יגיעו לעבודה בתעשייה, והשאלה הגדולה היא כיצד עושים את המעבר הזה? איך אפשר למצוא תפקיד איכותי ומעניין, ומה אפשר לעשות כדי להתקבל? שני טיפים.


ביום שלישי 24.11 התקיים מפגש ראשון מסוגו - שיתוף פעולה בין Brainstorm IL ו-Science abroad. ארגון ScienceAbroad הינו ארגון המדענים הישראלים בחו”ל, הוקם בשנת 2006, ופועל בתמיכת משרד העלייה והקליטה. זהו ארגון התמיכה העיקרי לפוסט-דוקטורנטים וחוקרים שחוזרים משהות בחו"ל.


המפגש עסק במעבר מהאקדמיה לתעשייה ובמסגרתו נערך פאנל עם חוקרים אשר עשו את המעבר הזה:

  • ד"ר אלית שטרק-ענבר, יועצת בתחום הבריאות הדיגיטלית, כתיבה ושיפוט מדעיים. אלית מגיעה מרקע של Computational Neuroscience באונ' העברית ופוסט-דוקטורט באונ' ברקלי ושימשה כ-Chief Scientist Officer בחברת Montfort Brain Monitor

  • ד"ר זוהר ברונפמן אשר סיים דוקטורט כפול בComputational Neuroscience ובפילוסופיה באונ' תל אביב ואחריו ייסד את חברת Pecan

  • ד"ר רונית גולדמן השלימה דוקטורט בפסיכולוגיה קוגניטיבית באונ' בן-גוריון וכיום משמשת כ Lead Data Scientist בחברת PayPal

במהלך המפגש הועלו טיפים עיקריים למעבר מהאקדמיה לתעשייה ואסכם אותם בשתי מילים, מילות המפתח: יוזמה ו-Super power.


1) יוזמה


התחילו לפעול באופן אקטיבי!


ראשית, תפיצו בסביבה שאתם מחפשים עבודה ויוצאים לתעשייה - אי אפשר לדעת מאיפה תגיע הצעה. שנית, עבדו על יצירה אקטיבית של קשרים: פתחו משתמש בלינקדאיין והתחילו להוסיף אנשים. כמו כן, בכנסים (כרגע לצערנו וירטואליים) עשו מאמץ להתחבר לאנשים, לשאול שאלות ולהתעניין.


ולבסוף, אם כבר מצאתם תפקיד פתוח בחברה שאתם רוצים לעבוד בה - תתחילו לחפש מישהו שעובד בחברה הזו. העברת קורות חיים דרך עובד בחברה אפקטיבית יותר ובעלת סיכוי גבוה למעבר סינון ראשוני אצל מגייסי המשרה. בקיצור, תנקטו יוזמה, תיצרו קשרים ותפיצו שאתם מחפשים.



2) כוח העל - Super Power


מילת המפתח השנייה היא: Super power, כוח העל.


הכוונה היא ליכולת אחת, לפחות, אשר מאפיינת אתכם ואתם טובים בה מאוד. לדוגמא: *היכולת לספר סיפור עם דאטה, *היכולת לתכנן טוב ניסויים, וכדומה. עליכם לעשות תהליך עם עצמכם ובו למצוא את יכולת העל שלכם, היכולת הטובה ביותר, ולהדגיש אותה.


השתמשו בשאלות- במה אני טוב? במה הייתי רוצה להמשיך ולהתפתח? אל התשובות האלה יש להתייחס, הדגישו אותם בניסיון ובהתנסות באקדמיה, בקורות חיים ובהמשך המקצועי.


חשוב לזכור!


לעומת האקדמיה, בתעשייה הנתיב הוא לא בהכרח סלול. יש מספר דרכים להגיע לאותו מקום וישנם הרבה יעדים שונים לעשות תפקידים דומים.


בשורה התחתונה


התחילו בעבודה עצמית - ראשית תחדדו לעצמם במה אתם טובים ומה יכולת העל שלכם, עשו מאמץ והדגישו את היחודיות שלכם, והתחילו ליצור קשרים ולהפיץ .

 

יעל כספי היא סטודנטית בשנה השנייה לתואר השני במגמת קוגניציה, רגש ומוח באוניברסיטת בר אילן. את עבודדת התזה שלה יעל עושה ביחידה לדימות מוח אלקטרומגנטי.

חוץ מהאהבה למחקר ולכתיבה, יש לה אהבה לעציצים וצמחיה - היא אפילו מנסה לגדל כמה במעבדה. תמיד תוכלו למצוא אותה עם כוס קפה ביד.

575 views0 comments
bottom of page