top of page

הקורס הכי חשוב באקדמיה: יציאה לתעשיה, עם טיפים ממגייסת

הפעם בפינתנו "מהאקדמיה לתעשייה" עוברים לשלב הבא: קורות חיים והכנה לראיון. לצורך כך ריכזתי טיפים מהצד השני, מצד אלו שקוראים ומסננים את קורות החיים, מחליטים ומראיינים - המגייסים. תצטרף אלינו דנה ליזרוביץ, מגייסת בצוות ה- HR בג'ולט, המכשירה אנשים באמצעות קורס הסבה להייטק.


אז דנה, מאיפה מתחילים?


"לא סתם אומרים שלחפש עבודה זו עבודה בפני עצמה. תהליך חיפוש העבודה דורש לא מעט זמן ומשאבים, מנטליים בין היתר. התהליך כולל חיפוש המשרות המתאימות לכישורים שלך, החברה שיהיה לך נעים לעבוד בה והכנה לקראת תהליך המיון. לא להיבהל, זה אמנם דורש מאמץ אבל בשביל להגדיל את הסיכויים למצוא עבודה, וכמה שיותר מהר, צריך להשקיע מההתחלה. לכן, אתן לכם כמה טיפים לכתיבת קורות חיים ולהכנה לראיונות עצמם."


דנה לייזרוביץ. צילום פרטי

קורות חיים:

  • הגישו קורות חיים באנגלית - מגישים למשרה בהייטק או בסטארט-אפ? על אחת כמה וכמה, הקפידו על הגשת קורות חיים באנגלית. זה מקצועי יותר ומעיד במידה מסוימת על רמת האנגלית שלכם (אם כי ברור שלא תמיד כותבים את הקו"ח לבד, זה בסדר להיעזר באחרים).

  • התאימו את קורות החיים לכל משרה שאתם מגישים - גם אם ההתנסות המעשית שלכם היא לא בדיוק מה שמחפשים, חפשו מה הכי רלוונטי וחשוב למשרה הנוכחית והדגישו והציגו זאת (כן, לשנות את הקו"ח בהתאם למשרות השונות).

  • הוסיפו קישור לפרופיל הלינקדאין שלכם - היום מגייסות רבות נוטות לחפש מועמדים בלינקדאין כחלק משלים מעבר לקורות החיים (ואם אין לכם לינקדאין... תפתחו פרופיל!).

  • הדגישו את המילים החשובות - צאו מנקודה הנחה שמגייסים לא קוראים את כל מה שכתוב בקו"ח. פרטו על הניסיון שלכם באופן תמציתי וברור, והדגישו מילים חשובות. (כמובן, לא הכל הכי חשוב, ולכן לא צריך להדגיש הכל).

  • ציינו הישגים משמעותיים - במסגרת הניסיון שלכם, ציינו הישגים משמעותיים כנקודה נפרדת. במידה והיה הישג מרשים או יוצא דופן, חשוב שיבלוט לעין ולא יתפספס. הישג כזה מעיד על מצוינות :)

  • ציינו את הכישורים שלכם - יחד עם תוכנות ומערכות שאתם שולטים בהן.

  • הוסיפו התנדבויות / פעילויות מחוץ לעבודה - ציינו דברים שאתם עושים מעבר לשעות העבודה ושיש להם משמעות ערכית. בין אם זה קשור לתחומי העיסוק שלכם או לא, זה מאפשר לנו להבין יותר מי אתם ואם אתם מתאימים לאופי החברה.

  • ולסיום, הקפידו על רהיטות ואסתטיקה - האופן שבו קורות החיים שלכם נראים יכול להשפיע, באופן לא מודע, על האופן בו המגייסת תתפוס אתכם. כשקורות חיים לא נראים טוב (למשל, אי הקפדה על שימוש ב-Capital Letters, פסקאות ארוכות ללא חלוקה לנקודות, אי הבלטה של הדברים החשובים, אי-סדר כללי, קורות חיים מבולגנים כך שלא ברור מאיפה מתחילים לקרוא ואיפה זה אמור להסתיים) זה עלול לגרום למגייסת לא לפנות אליכם.



הכנה לראיונות:


  • עשו מחקר מקדים - קראו על החברה שאתם מתראיינים אליה. אתם חייבים לדעת מה הם עושים, מה המוצר, מה המטרה שלהם, מי קהל היעד שלהם. זה יראה למעסיקים שאתם רציניים ומעוניינים במשרה (וגם, שאתם יודעים לעשות שיעורי בית).

  • הכינו שאלות מראש - במסגרת המחקר שלכם על החברה, סביר להניח שיצוצו לכם שאלות. בין אם אלו שאלות על החברה או שאלות שנוגעות לתפקיד אליו אתם מתראיינים, תכינו אותן מראש - זה יראה על רצינות, וגם יאפשר לכם להבין יותר את אופי התפקיד.

  • מגישים פעם ראשונה למשרה בעולמות ההייטק? ההכנה המקדימה חשובה אף יותר. קיראו על מושגים מעולמות ההייטק, חקרו טרמינולוגיה ושיטות שרלוונטיות לעולמות התוכן שאליהם אתם מתמיינים, למדו את המבנים הארגוניים והיבטים אחרים שקשורים לתפקיד. ודאו שאתם מבינים את כל המושגים שכתובים בתיאור המשרה ואם אתם לא מכירים - תחקרו את המושג או תשאלו חברים שעובדים בחברות דומות.

  • הציצו בפרופיל הלינקדאין של האנשים שהולכים לראיין אתכם - תלמדו על הרקע שלהם, איפה עבדו לפני כן, מהם תחומי העשייה שלהם (בעיקר בשביל להרגיש מוכנים ובנוח לקראת הראיון, אתם לאו דווקא צריכים לשלוף מידע על המראיינים במהלך הראיון).

  • הכינו פיץ' - התכוננו להציג את עצמכם ואת הניסיון שלכם. חישבו מה הייתם רוצים להדגיש, התאמנו בלספר על עצמכם (עם זאת, בזמן הראיון אל תדברו ברצף למשך זמן ארוך מדי, תנו למגייסת הזדמנות לשאול אתכם שאלות. הפיץ' נועד לעזור לכם לענות בצורה רהוטה על עצמכם).

  • התלבשו בהתאם - לא צריך ללבוש חליפה, אבל אפשר להשקיע בחולצה אלגנטית, כזו שתכבד את המעמד ותעיד על הרצינות שלכם.

ובמיוחד לקורונה כשהראיונות מתבצעים בזום:

  • עלו לראיון עם רקע הולם, לא עמוס מדי ושיהיה במקום שקט.

  • עשו בדיקה טכנית מקדימה, ודאו שהאוזניות עובדות, המצלמה תקינה והכל מאורגן.



חשוב לזכור!


אתם אמנם מתראיינים בראיון העבודה, אבל אתם גם מראיינים; את החברה, את ההתנהלות ואת התפקיד אליהם אתם מתמיינים. הכנה מעמיקה מראש ושאילת שאלות תאפשר לכם להבין האם זו אכן המשרה והמקום שהכי מתאימים לכם. לכן חשוב ושווה להשקיע בהכנה מקדימה.


שורה תחתונה


תהליך חיפוש עבודה עלול להיות מעיק ומעייף, במיוחד עכשיו כשהתקופה מאתגרת יותר. אבל הכי חשוב - לא להתייאש! תשקיעו ותתכוננו. בסוף, תמצאו את המשרה שהכי מתאימה לכם. בהצלחה!


 

יעל כספי היא סטודנטית בשנה השנייה לתואר השני במגמת קוגניציה, רגש ומוח באוניברסיטת בר אילן. את עבודת התזה שלה יעל עושה ביחידה לדימות מוח אלקטרומגנטי.

חוץ מהאהבה למחקר ולכתיבה, יש לה אהבה לעציצים וצמחיה - היא אפילו מנסה לגדל כמה במעבדה. תמיד תוכלו למצוא אותה עם כוס קפה ביד.

642 views0 comments
bottom of page