top of page

מה הסיפור של סטוריטלינג?

סטוריטלינג - היכולת לספר סיפור - היא כבר מזמן לא טרנד חולף. ביום שני (18.1) אירחנו את ד"ר נועם פיינהולץ להרצאה מדהימה על סטוריטלינג, במסגרת ליין "יציאה לתעשייה" בהובלת קארין סודרי, עדי קוריסקי ואני, בקהילת BrainstormBIU.


אז מה בכלל הסיפור של סטורילינג?


סטוריטלינג מתאר את הפעילות החברתית והתרבותית של שיתוף סיפורים. בהגדרה צרה, המונח מתייחס לאופן סיפור התוכן בעל-פה. בהגדרה רחבה יותר, בסטוריטלינג ישנו עיסוק בכלים וטכניקות לשיפור וחיזוק היכולת להעביר מידע.


עוד כשבני אדם ישבו במערות סביב המדורה, סיפרנו סיפורים שיעזרו לנו להתמודד עם החיים ויחזקו אותנו במאבק להישרדות; במטרה לייצר תקשורת, לאחד אנשים וכדי להזהיר מאיומים ותופעות טבע. כיום, בעידן רווי המידע, אנשים מצליחים לתפוס את הקשב שלנו רק אם הם יודעים לספר סיפורים. IBM, מייקרוסופט, נייקי ושאר החברות המובילות הפנימו את החשיבות של היכולת לספר סיפור מדויק בעולם מוצף הידע שלנו. אולי תופתעו לגלות שקיים בארגונים תפקיד בשם chief storyteller, שתפקידו לפתח ולהביא לחיים את סיפור המותג, הארגון והחברה.



איך זה קשור אלינו?


אנחנו מספרים סיפורים לעמיתים ולעמיתים פוטנציאלים כל הזמן. בין אם תרצו לשכנע משקיע לתמוך בפרויקט, להסביר את חשיבות המחקר, או לעודד שיתוף פעולה בין חוקרים, תוכלו לעשות את הפעולות הללו בצורה טובה יותר באמצעות טכניקות מעולם הסטוריטלינג.


בעולם המחקר אנו נדרשים להציג בפשטות נתונים מורכבים ולהסביר בשפה בהירה גרפים מסובכים. יכולת זו מאפשרת לשמור את הקהל קשוב ולהצליח להעביר את המסרים מתוך המחקר. גם בעולם העבודה, ובטח בשלב היציאה לתעשייה, אנחנו נדרשים שוב ושוב לספר את הסיפור שלנו. בראיונות יבקשו להבין את "הסיפור" שלך בכל שלבי ההתמנויות לעבודה וגם לאחר מכן, בעת ההשתלבות בחברה.


בהרצאה נחשפנו לעולם הסטורטלינג בצורה המיוחדת והמשכנעת בה נועם העביר את המסרים. למדנו טיפים רבים וטכניקות שונות וכמו כן את חשיבות השימוש בכלים אלו על מנת להעביר כל מסר שנרצה; על עצמנו, על המחקר, או על איך אנחנו עובדים פוטנציאלים. הבנו איך להעביר מסרים בצורה הטובה ביותר ולהותיר חותם.


ד"ר נועם פיינהולץ הוא חוקר ומרצה לתקשורת, קולנוע וסטוריטלינג, ומאמן לפרזנטציה והופעה בפני קהל בעולם העסקי ובקהילת ההייטק הישראלית. נועם הוא מנטור במספר אקסלרטורים ישראלים ועובד עם מנכ”לים, מנהלי צוותים, צוותי שיווק וחברות במגזר הפרטי והציבורי על סטוריטלינג עסקי וניהולי. בשנים האחרונות עזר ללמעלה מ-200 סטרטאפים וחברות לספר את הסיפור שלהם "טוב יותר". ואוסיף גם בנימה אישית, מרצה בחסד שהצליח להשאיר יותר מ-90 משתתפים מרותקים לאורך שעה וחצי.


 

יעל כספי היא סטודנטית בשנה השנייה לתואר השני במגמת קוגניציה, רגש ומוח באוניברסיטת בר אילן. את עבודדת התזה שלה יעל עושה ביחידה לדימות מוח אלקטרומגנטי.

חוץ מהאהבה למחקר ולכתיבה, יש לה אהבה לעציצים וצמחיה - היא אפילו מנסה לגדל כמה במעבדה. תמיד תוכלו למצוא אותה עם כוס קפה ביד.



219 views0 comments

Related Posts

See All
bottom of page